Σύνδρομο Leriche (Αορτολαγόνια Αποφρακτική Νόσος) - Dr. Γεώργιος Γαλανόπουλος | Αγγειοχειρουργός Skip to main content

Σύνδρομο Leriche (Αορτολαγόνια Αποφρακτική Νόσος)

Το σύνδρομο Leriche (ή αλλιώς αορτολαγόνια αποφρακτική νόσος) είναι πολύ  συχνό  σε  ασθενείς  με  αθηροσκλήρυνση.  Πάνω  από  τους  μισούς  ασθενείς  με  στεφανιαία  νόσο,  πάσχουν  από  χρόνια  αορτολαγόνια  απόφραξη.

H  κοιλιακή  αορτή  στο  ύψος  περίπου  του  ομφαλού  χωρίζεται  σε  δύο  άλλες  αρτηρίες,  που  ονομάζονται  κοινές  λαγόνιες,  οι  οποίες  μεταφέρουν  αίμα  στη  λεκάνη  και  στα  κάτω  άκρα.  Όταν  λοιπόν  αποφράσσεται  η  κοιλιακή  αορτή  και  οι  κοινές  λαγόνιες,  κάνουμε  λόγο  για  σύνδρομο  Leriche

Σύνδρομο Leriche

Αίτια Συνδρόμου Leriche (Αορτολαγόνιας Αποφρακτικής Νόσου)

Οι  αιτίες  που  ενοχοποιούνται  στην  ανάπτυξη  αποφρακτικών  βλαβών  στον  αορτολαγόνιο  άξονα  είναι  οι  τυπικές  αιτίες  της  αθηροσκλήρυνσης,  δηλαδή  το  κάπνισμα,  η  υπέρταση,  ο  σακχαρώδης  διαβήτης  και  η  υψηλή  χοληστερόλη.  Συνήθως  οι  ασθενείς  με  σύνδρομο  Leriche  είναι  σχετικά  νέοι  και  βαρείς  καπνιστές.

Σύνδρομο Leriche

Συμπτώματα Συνδρόμου Leriche (Αορτολαγόνιας Αποφρακτικής Νόσου)

Τα  συμπτώματα  του  συνδρόμου  είναι  η  διαλείπουσα  χωλότητα  (δυσκολία  στη  βάδιση – ο  ασθενής  βαδίζει  αποστάσεις  λίγων  μέτρων  και  σταματάει  λόγω  έντονου  πόνου  στους  γλουτούς  συνήθως)  και  η  σεξουαλική  δυσλειτουργία  (50-80%  αυτών)  με  ανικανότητα  (50%)!  Είναι  6  φορές  συχνότερο  στους  άνδρες  σε σύγκριση με τις  γυναίκες.

Πώς γίνεται η διάγνωση του συνδρόμου Leriche (της αορτολαγόνιας αποφρακτικής νόσου);

διάγνωση  βασίζεται  στην  κλινική  εξέταση  από  τον  αγγειοχειρουργό  και  ανάλογα  με  τη  βαρύτητα  της  νόσου  διενεργούνται  εξετάσεις, όπως  το  έγχρωμο  υπερηχογράφημα  (τρίπλεξ),  αξονική  ή  μαγνητική  αγγειογραφία,  καθώς  και  κλασική  αγγειογραφία.

Σύνδρομο Leriche

Ποια είναι η θεραπεία του συνδρόμου Leriche (της αορτολαγόνιας αποφρακτικής νόσου);

Η  θεραπεία  μπορεί  να  είναι  συντηρητική  ή  χειρουργική,  ανάλογα  με  την  κλινική  εικόνα  του  ασθενή.

Ακρογωνιαίος  λίθος  στη  θεραπευτική  προσέγγιση  είναι  η  αυστηρή  ρύθμιση  των  παραγόντων  κινδύνου,  δηλαδή  η  διακοπή  του  καπνίσματος,  ο  συνεπής  έλεγχος  της  αρτηριακής  πίεσης,  των  επιπέδων  σακχάρου  στο  αίμα  και  της  χοληστερόλης.

Επίσης  το  περπάτημα  αποτελεί  ένα  ισχυρό  ερέθισμα,  ώστε  να  ενισχυθεί  η  παράπλευρη  κυκλοφορία  και  να  βελτιωθούν  τα  συμπτώματα  του  ασθενή.

Τέλος,  η  χειρουργική  αντιμετώπιση  είτε  ενδαγγειακή  με  τοποθέτηση  stent, είτε  ανοιχτή  με  παράκαμψη  (bypass)  των  αποφραγμένων  περιοχών  παρέχει  μια  άριστη  ποιότητα  ζωής  στον  ασθενή.