Κιρσοί: Απαλλαγείτε & Βελτιώστε την Υγεία των Ποδιών σας Skip to main content

Τι είναι οι Κιρσοί στα πόδια;

Οι κιρσοί στα πόδια είναι παθολογικά διογκωμένες φλέβες που έχουν χάσει τη φυσιολογική τους διάμετρο. Η ανεπάρκεια βαλβίδων της σαφηνούς φλέβας οδηγεί σε ανάστροφη ροή (παλινδρόμηση) και συσσώρευση του αίματος, δημιουργώντας φλεβική συμφόρηση και τελικά την εμφάνιση κιρσών.

Οι επιφανειακές, οι εν τω βάθει και οι διατιτραίνουσες φλέβες διαθέτουν βαλβίδες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της φυσιολογικής ροής του αίματος. Οι βαλβίδες αυτές, όταν λειτουργούν επαρκώς, επιτρέπουν την ομαλή ροή του αίματος από τα πόδια (κάτω άκρα) προς την καρδιά και από το επιπολής φλεβικό σύστημα προς το εν τω βάθει και όχι αντίστροφα.

Οι κιρσοί μπορούν να είναι είτε πρωτοπαθείς, δηλαδή χωρίς κάποια προηγούμενη αιτία, είτε δευτεροπαθείς, προκαλούμενοι από φλεβική θρόμβωση, τραύμα, αδιάληπτη εξωτερική πίεση ή φλεγμονή.

Πριν & Μετά - μετα την επεμβαση κιρσων με λειζερ

Κιρσοί

Κιρσοί στα ποδια και Διάγνωση

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης των κάτω άκρων, παρατηρείται η μορφολογία που έχουν οι κιρσοί στην ελάσσονα και στη μείζονα σαφηνή φλέβα, στις διατιτραίνουσες φλέβες και στους πλάγιους κλάδους. Καταρχάς, η ψηλάφηση πραγματοποιείται με τα πόδια σε όρθια θέση και έπειτα σε κατακεκλιμένη. Η οριστική διάγνωση των κιρσών είναι σχετικά απλή, μέσω κλινικής εξέτασης, λήψης πλήρους ιστορικού και triplex των φλεβών στα κάτω άκρα. Σύμφωνα με παγκόσμιες οδηγίες, η χειρουργική αποκατάσταση προτείνεται άμεσα, ώστε να είναι ανώδυνη, με βέλτιστα, μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για τον ασθενή.

Κιρσοί

Κιρσοι Αντιμετωπιση - Ποια είναι η καλύτερη θεραπεία για την αντιμετώπιση των κιρσών;

Οι κιρσοί αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά με την ενδοαυλική θεραπεία με laser. Οι ενδοαυλικές τεχνικές, γνωστές και ως ελάχιστα επεμβατικές τεχνικές, αποτελούν μια επαναστατική εξέλιξη στη θεραπεία της χρόνιας φλεβικής νόσου και των κιρσών τα τελευταία 10 χρόνια. Αυτή η προσέγγιση άλλαξε ριζικά τη φιλοσοφία της αντιμετώπισης της πάθησης.

Η εν λόγω τεχνική, που θεωρείται σήμερα η κορυφαία στη θεραπεία των κιρσών, είναι όχι μόνο εξαιρετικά αποτελεσματική, αλλά και ευέλικτη, ανώδυνη, ταχεία, ασφαλής και με τα καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Γίνεται σε κλινική, με τον ασθενή να μπορεί να επιστρέψει στην καθημερινότητά του σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα χωρίς περιορισμούς (ο ασθενής περπατάει άμεσα και 2-3 ώρες μετά τη θεραπεία εξέρχεται από την κλινική με κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης).

Κιρσοί - Ποια είναι η διαδικασία της θεραπείας των κιρσών με laser;

Το ενδοαυλικό laser αναδεικνύεται ως η πρωτοπόρος λύση στη θεραπεία για τους κιρσούς, προσφέροντας εξαιρετική απόδοση και ασφάλεια. Με τοπική αναισθησία, ελαφρά μέθη και υπερηχογραφική παρακολούθηση από έμπειρο και εξειδικευμένο αγγειοχειρουργό, γίνεται εισαγωγή ενός λεπτού καθετήρα laser στην ανεπαρκή φλέβα (οπτική ίνα λέιζερ), και με τη θερμική του ενέργεια προκαλεί σύμπτυξη, συρρίκνωση και τελικά σφράγιση του αυλού της φλέβας.

Με αυτόν τον τρόπο, καταργούνται από την κυκλοφορία του αίματος οι πάσχουσες φλέβες στα πόδια (κιρσοί), αποκαθιστώντας τη φυσιολογική ροή του αίματος στα πόδια του ασθενή. Επιπλέον, εκμηδενίζεται ο κίνδυνος θρομβοφλεβίτιδας που αποτελεί τη συχνότερη επιπλοκή των κιρσών.

Φεύγουν για πάντα οι κιρσοί από τα πόδια με τη θεραπεία με laser;

Οι κιρσοί  αποτελούν ένα συχνό πρόβλημα που επηρεάζει σημαντικό αριθμό ανθρώπων, προκαλώντας δυσφορία και επηρεάζοντας την ποιότητα ζωής τους.  Είναι προφανές όμως, ότι η κάθε περίπτωση ασθενούς είναι μοναδική. Όταν ένας έμπειρος και εξειδικευμένος αγγειοχειρουργός χρησιμοποιεί τις σύγχρονες ενδοαυλικές τεχνικές, μπορεί συνήθως να αντιμετωπίσει τυχόν δυσκολίες στην επέμβαση με πολύ μεγάλη επιτυχία. Η χρήση ενδοαυλικού laser είναι ελάχιστα επεμβατική και είναι η ιδανική χειρουργική θεραπεία καθώς καθίσταται εφικτή για όλους τους ασθενείς, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, διότι δεν υπάρχουν περιορισμοί.

Με αυτή την ελάχιστα επεμβατική τεχνική και την εμπειρία του αγγειοχειρουργού, οι κιρσοί εξαλείφονται πλήρως, απαλλάσσοντας τον ασθενή από την ενοχλητική συμπτωματολογία και μειώνοντας τον κίνδυνο φλεβικής θρόμβωσης. Η πιθανότητα υποτροπής μετά την ενδοαυλική θεραπεία με laser είναι χαμηλή, περίπου 3-4% μέσα στη δεκαετία. Η πιθανότητα υποτροπής μετά την επέμβαση κιρσων γίνεται ακόμα μικρότερη, όταν οι κιρσοί αντιμετωπίζονται σε πρώιμο στάδιο.

κιρσοι στα ποδια αντιμετωπιση με λέιζερ και μετεγχειρητικές οδηγίες

Συνήθως, υπάρχει ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα που απαιτεί προσοχή κατά την ανάρρωση μετά τη θεραπεια κιρσων με λειζερ. Συγκεκριμένα, προτείνεται να αποφεύγετε την πολύωρη όρθια θέση και να ξεκουράζεστε. Είναι σημαντικό να περιορίζετε την έκθεση στον ήλιο, ιδίως κατά την περίοδο του καλοκαιριού.

Επιπλέον, αποφύγετε τα ζεστά μπάνια και φορέστε ειδικές ελαστικές κάλτσες (διαβαθμισμένης συμπίεσης) για ένα χρονικό διάστημα μετά την επέμβαση για να αντιμετωπιστούν οι κιρσοί. Ο γιατρός σας θα σας δώσει λεπτομερείς οδηγίες για τη θεραπεία και τις δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε μετά την επέμβαση. Με τη σωστή φροντίδα, μπορείτε άμεσα να επιστρέψετε στην κανονική σας ζωή.

Τι συμπτώματα εμφανίζουν οι κιρσοί στα κάτω άκρα;

Οι κιρσοί, εκτός από αισθητικό πρόβλημα, είναι και μια σοβαρή και επικίνδυνη παθολογία.

Τα συμπτώματα των κιρσών και της χρόνιας φλεβικής νόσου εξελίσσονται από ελάχιστα έως έντονα με την πάροδο του χρόνου, δημιουργώντας προβλήματα, όπως:

• Αίσθημα βάρους στα πόδια.
  • Άλγος.
  • Αιμορραγία.
  • Οίδημα.
  • Καύσο.
  • Κνησμό.
  • Μυϊκούς σπασμούς.

Τα συμπτώματα είναι πιο έντονα στο τέλος της ημέρας και υπό συνθήκες παρατεταμένης ορθοστασίας και σε πιο ζεστά περιβάλλοντα. Η παρατήρηση των κιρσών από τον ασθενή προκαλεί συχνά έντονο άγχος. Κάποιες φορές, δεδομένου ότι η συμπτωματολογία δεν εμφανίζεται απότομα, ο ασθενής συνηθίζει να τη θεωρεί φυσιολογική και μαθαίνει να ζει με αυτήν.

Κιρσοί αίτια εμφάνισης

Οι κιρσοί εμφανίζονται λόγω δυσλειτουργίας των φλεβικών βαλβίδων, που προκαλεί συσσώρευση αίματος στις φλέβες. Κύριοι παράγοντες είναι η κληρονομικότητα, η παρατεταμένη ορθοστασία, η παχυσαρκία και η εγκυμοσύνηΠερίπου 70% των γυναικών και 40% των αντρών άνω των 60 ετών εμφανίζουν ή θα εμφανίσουν κιρσούς στα κάτω άκρα στις δυτικές κοινωνίες, λόγω έντονης ορθοστασίας ή συνεχούς καθιστικής ζωής.

Συχνοί προδιαθεσικοί παράγοντες για την εμφάνιση κιρσών είναι οι εξής:

• Η κληρονομικότητα.
  • Η ηλικία.
  • Το φύλο (άνδρες και γυναίκες σε αναλογία 1 προς 3)..
  • Η παχυσαρκία.
  • Η έλλειψη δραστηριότητας (καθιστική ζωή).
  • Ο αριθμός των κυήσεων.

Υπάρχει τρόπος να αποτρέψουμε τη δημιουργία κιρσών;

Δυστυχώς, Οι κιρσοί  δεν είναι εύκολο να αποτραπούν. Ωστόσο, μπορείτε να αποτρέψετε την επιδείνωση των υφιστάμενων κιρσών.

• Αποφύγετε τις παρατεταμένες περιόδους καθιστής ή όρθιας εργασίας.  Προσπαθήστε να ανυψώνετε τα πόδια σας τουλάχιστον τρεις φορές την ημέρα, για 15 λεπτά κάθε φορά. Σε καθιστική εργασία, πραγματοποιήστε περιστροφικές κινήσεις των ποδιών, κάμψη και έκταση, τεντώστε τα πόδια σας και κρατήστε τα τεντωμένα για 5 δευτερόλεπτα. Το ιδανικό, είναι να περπατάτε λίγα λεπτά στο χώρο ανά μισή ώρα περίπου.
  • Φορέστε ελαστικές κάλτσες συμπίεσης. Ο γιατρός σας θα σας ενημερώσει για την επιλογή του ύψους, αλλά και τον βαθμό συμπίεσης, που ενδέχεται να χρειαστεί να φορέσετε.
  • Υγιεινός τρόπος ζωής.
  • Προσθέστε την άσκηση στη ρουτίνα σας.
  • Χάστε βάρος αν είστε υπέρβαροι.
  • Αποφύγετε τα στενά ρούχα.
ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ