Κιρσοί Skip to main content

Τι είναι οι Κιρσοί

Κιρσοί. Οι επιφανειακές, οι εν τω βάθει και οι διατιτραίνουσες φλέβες διαθέτουν βαλβίδες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της φυσιολογικής ροής του αίματος. Οι βαλβίδες αυτές, όταν λειτουργούν επαρκώς, επιτρέπουν την ομαλή ροή του αίματος από τα πόδια (κάτω άκρα) προς την καρδιά και από το επιπολής φλεβικό σύστημα προς το εν τω βάθει και όχι αντίστροφα.

Η ανεπάρκεια βαλβίδων της σαφηνούς φλέβας οδηγεί σε ανάστροφη ροή (παλινδρόμηση) και συσσώρευση του αίματος, δημιουργώντας φλεβική συμφόρηση και τελικά την εμφάνιση κιρσών. Συνεπώς, οι κιρσοί στα πόδια είναι παθολογικά διογκωμένες φλέβες που έχουν χάσει τη φυσιολογική τους διάμετρο.

Οι κιρσοί μπορούν να είναι είτε πρωτοπαθείς, δηλαδή χωρίς κάποια προηγούμενη αιτία, είτε δευτεροπαθείς, προκαλούμενοι από φλεβική θρόμβωση, τραύμα, αδιάληπτη εξωτερική πίεση ή φλεγμονή.

Πριν & Μετά - Φλεβικές Παθήσεις

Κιρσοί

Πως γίνεται η διάγνωση των κιρσών στα κάτω άκρα;

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης των κάτω άκρων, παρατηρείται η μορφολογία που έχουν οι κιρσοί στην ελάσσονα και στη μείζονα σαφηνή φλέβα, στις διατιτραίνουσες φλέβες και στους πλάγιους κλάδους. Καταρχάς, η ψηλάφηση πραγματοποιείται με τα πόδια σε όρθια θέση και έπειτα σε κατακεκλιμένη. Η οριστική διάγνωση των κιρσών είναι σχετικά απλή, μέσω κλινικής εξέτασης, λήψης πλήρους ιστορικού και triplex των φλεβών στα κάτω άκρα. Σύμφωνα με παγκόσμιες οδηγίες, η χειρουργική αποκατάσταση προτείνεται άμεσα, ώστε να είναι ανώδυνη, με βέλτιστα, μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για τον ασθενή.

Κιρσοί

Κιρσοι Αντιμετωπιση - Ποια είναι η καλύτερη θεραπεία για την αντιμετώπιση των κιρσών;

Οι ενδοαυλικές τεχνικές, γνωστές και ως ελάχιστα επεμβατικές τεχνικές, αποτελούν μια επαναστατική εξέλιξη στη θεραπεία της χρόνιας φλεβικής νόσου και των κιρσών τα τελευταία 10 χρόνια. Αυτή η προσέγγιση άλλαξε ριζικά τη φιλοσοφία της αντιμετώπισης της πάθησης.

Η εν λόγω τεχνική, που θεωρείται σήμερα η κορυφαία στη θεραπεία των κιρσών, είναι όχι μόνο εξαιρετικά αποτελεσματική, αλλά και ευέλικτη, ανώδυνη, ταχεία, ασφαλής και με τα καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Γίνεται σε κλινική, με τον ασθενή να μπορεί να επιστρέψει στην καθημερινότητά του σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα χωρίς περιορισμούς (ο ασθενής περπατάει άμεσα και 2-3 ώρες μετά τη θεραπεία εξέρχεται από την κλινική με κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης).

Κιρσοί - Ποια είναι η διαδικασία της θεραπείας των κιρσών με laser;

Το ενδοαυλικό laser αναδεικνύεται ως η πρωτοπόρος λύση στη θεραπεία για τους κιρσούς, προσφέροντας εξαιρετική απόδοση και ασφάλεια. Με τοπική αναισθησία, ελαφρά μέθη και υπερηχογραφική παρακολούθηση από έμπειρο και εξειδικευμένο αγγειοχειρουργό, γίνεται εισαγωγή ενός λεπτού καθετήρα laser στη φλέβα (οπτική ίνα λέιζερ), και με τη θερμική του ενέργεια προκαλεί σύμπτυξη, συρρίκνωση και τελικά σφράγιση του αυλού της ανεπαρκούς φλέβας.

Με αυτόν τον τρόπο, καταργούνται από την κυκλοφορία του αίματος οι πάσχουσες φλέβες, αποκαθιστώντας τη φυσιολογική ροή του αίματος στα πόδια του ασθενή. Επιπλέον, εκμηδενίζεται ο κίνδυνος θρομβοφλεβίτιδας που αποτελεί τη συχνότερη επιπλοκή των κιρσών.

Φεύγουν για πάντα οι κιρσοί από τα πόδια με τη θεραπεία με laser;

Είναι προφανές ότι η κάθε περίπτωση ασθενούς είναι μοναδική. Όταν ένας έμπειρος και εξειδικευμένες αγγειοχειρουργός χρησιμοποιεί τις σύγχρονες ενδοαυλικές τεχνικές, μπορεί συνήθως να αντιμετωπίσει τυχόν δυσκολίες στην επέμβαση με πολύ μεγάλη επιτυχία. Η χρήση ενδοαυλικού laser είναι εφικτή για όλους τους ασθενείς, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, καθώς δεν υπάρχουν περιορισμοί.

Με αυτή την ελάχιστα επεμβατική τεχνική και την εμπειρία του αγγειοχειρουργού, επιτυγχάνεται η πλήρης εξάλειψη των κιρσών, απαλλάσσοντας τον ασθενή από την ενοχλητική συμπτωματολογία και μειώνοντας τον κίνδυνο φλεβικής θρόμβωσης. Η πιθανότητα υποτροπής μετά την ενδοαυλική θεραπεία με laser είναι χαμηλή, περίπου 3-4% μέσα στη δεκαετία. Η πιθανότητα υποτροπής μετά την επέμβαση γίνεται ακόμα μικρότερη, όταν οι κιρσοί αντιμετωπίζονται σε πρώιμο στάδιο.

Τι οδηγίες πρέπει να ακολουθήσει ο ασθενής μετά την ολοκλήρωση της θεραπείας με laser;

Συνήθως, υπάρχει ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα που απαιτεί προσοχή κατά την ανάρρωση μετά την επέμβαση. Συγκεκριμένα, προτείνεται να αποφεύγετε την πολύωρη όρθια θέση και να ξεκουράζεστε. Είναι σημαντικό να περιορίζετε την έκθεση στον ήλιο, ιδίως κατά την περίοδο του καλοκαιριού.

Επιπλέον, αποφύγετε τα ζεστά μπάνια και φορέστε ειδικές ελαστικές κάλτσες (διαβαθμισμένης συμπίεσης) για ένα χρονικό διάστημα μετά την επέμβαση για να αντιμετωπιστούν οι κιρσοί. Ο γιατρός σας θα σας δώσει λεπτομερείς οδηγίες για τη θεραπεία και τις δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε μετά την επέμβαση. Με τη σωστή φροντίδα, μπορείτε άμεσα να επιστρέψετε στην κανονική σας ζωή.

Τι συμπτώματα εμφανίζουν οι κιρσοί στα κάτω άκρα;

Οι κιρσοί, εκτός από αισθητικό πρόβλημα, είναι και μια σοβαρή και επικίνδυνη παθολογία.

Τα συμπτώματα των κιρσών και της χρόνιας φλεβικής νόσου εξελίσσονται από ελάχιστα έως έντονα με την πάροδο του χρόνου, δημιουργώντας προβλήματα, όπως:

• Αίσθημα βάρους στα πόδια.
  • Άλγος.
  • Αιμορραγία.
  • Οίδημα.
  • Καύσο.
  • Κνησμό.
  • Μυϊκούς σπασμούς.

Τα συμπτώματα είναι πιο έντονα στο τέλος της ημέρας και υπό συνθήκες παρατεταμένης ορθοστασίας και σε πιο ζεστά περιβάλλοντα. Η παρατήρηση των κιρσών από τον ασθενή προκαλεί συχνά έντονο άγχος. Κάποιες φορές, δεδομένου ότι η συμπτωματολογία δεν εμφανίζεται απότομα, ο ασθενής συνηθίζει να τη θεωρεί φυσιολογική και μαθαίνει να ζει με αυτήν.

Ποια είναι τα αίτια εμφάνισης των κιρσών;

Περίπου 70% των γυναικών και 40% των αντρών άνω των 60 ετών εμφανίζουν ή θα εμφανίσουν κιρσούς στα κάτω άκρα στις δυτικές κοινωνίες, λόγω έντονης ορθοστασίας ή συνεχούς καθιστικής ζωής.

Συχνοί προδιαθεσικοί παράγοντες για την εμφάνιση κιρσών είναι οι εξής:

• Η κληρονομικότητα.
  • Η ηλικία.
  • Το φύλο (άνδρες και γυναίκες σε αναλογία 1 προς 3).
  • Η παχυσαρκία.
  • Η έλλειψη δραστηριότητας (καθιστική ζωή).
  • Ο αριθμός των κυήσεων.

Υπάρχει τρόπος να αποτρέψουμε τη δημιουργία κιρσών;

Δυστυχώς, η απάντηση είναι όχι. Ωστόσο, μπορείτε να αποτρέψετε την επιδείνωση των υφιστάμενων κιρσών. Μπορείτε ακολουθήσετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής για να καθυστερήσετε τις επιπλοκές των φλεβικών παθήσεων όσο το δυνατόν περισσότερο. Ακολουθούν μερικές συμβουλές.

• Αποφύγετε τις παρατεταμένες περιόδους καθιστής ή όρθιας εργασίας. Η κίνηση θα μειώσει τη φλεβική πίεση και θα βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος. Προσπαθήστε να ανυψώνετε τα πόδια σας τουλάχιστον τρεις φορές την ημέρα, για 15 λεπτά κάθε φορά. Σε καθιστική εργασία, πραγματοποιήστε περιστροφικές κινήσεις των ποδιών, κάμψη και έκταση, τεντώστε τα πόδια σας και κρατήστε τα τεντωμένα για 5 δευτερόλεπτα. Το ιδανικό, είναι να περπατάτε λίγα λεπτά στο χώρο ανά μισή ώρα περίπου.
  • Φορέστε ελαστικές κάλτσες συμπίεσης. Ανάλογα με τον βαθμό συμπίεσης, οι κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης χωρίζονται σε κατηγορίες. Ο γιατρός σας θα σας ενημερώσει για την επιλογή του ύψους, αλλά και τον βαθμό συμπίεσης, που ενδέχεται να χρειαστεί να φορέσετε.
  • Υγιεινός τρόπος ζωής.
  • Προσθέστε την άσκηση στη ρουτίνα σας.
  • Χάστε βάρος αν είστε υπέρβαροι.
  • Αποφύγετε τα στενά ρούχα.
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΙΑΤΡΕΙΟ
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΛΗΤΩ