Κιρσοί στα Πόδια: Μια Συχνή Πάθηση για Γυναίκες και Άνδρες με Πολλές Προεκτάσεις Skip to main content

Οι κιρσοί στα πόδια αποτελούν μια πάθηση που επηρεάζει σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού, τόσο γυναίκες όσο και άνδρες. Πρόκειται για διευρυμένες φλέβες που εμφανίζονται συνήθως στα κάτω άκρα, προκαλώντας αισθητικά προβλήματα, αλλά και συμπτώματα, όπως πόνο, κούραση και οίδημα. Αν και η εμφάνιση των κιρσών είναι συχνότερη στις γυναίκες, η πάθηση αυτή μπορεί να επηρεάσει και τους άνδρες, ιδιαίτερα καθώς μεγαλώνουν σε ηλικία. Οι κιρσοί στα πόδια δεν είναι απλώς ένα αισθητικό πρόβλημα, αλλά μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία και την ποιότητα ζωής των ασθενών.

Γιατί εμφανίζονται οι κιρσοί στα πόδια περισσότερο στις γυναίκες σε σχέση με τους άντρες;

Η αυξημένη συχνότητα εμφάνισης κιρσών στα πόδια στις γυναίκες οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως οι ορμονικές αλλαγές κατά την εγκυμοσύνη, την εμμηνόπαυση και τη χρήση αντισυλληπτικών χαπιών. Οι ορμόνες αυτές μπορούν να χαλαρώσουν τα τοιχώματα των φλεβών, καθιστώντας τες πιο ευάλωτες στη διάταση και την εμφάνιση κιρσών.

Επιπλέον, η κληρονομικότητα, η παχυσαρκία, η καθιστική ζωή και η παρατεταμένη ορθοστασία αποτελούν παράγοντες κινδύνου τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άνδρες.

Περεταίρω Αίτια και Παράγοντες Κινδύνου για την Εμφάνιση Κιρσών στα Πόδια σε Γυναίκες και Άντρες

Πέρα από τους προαναφερθέντες παράγοντες, η εμφάνιση κιρσών στα πόδια μπορεί να οφείλεται και σε άλλες αιτίες, όπως:

• Ηλικία: Οι φλέβες χάνουν την ελαστικότητά τους με την πάροδο του χρόνου, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης κιρσών.
  • Επαγγελματική δραστηριότητα: Επαγγέλματα που απαιτούν παρατεταμένη ορθοστασία ή καθιστική ζωή αυξάνουν την πίεση στις φλέβες των ποδιών, συμβάλλοντας στην εμφάνιση κιρσών.
  • Τραυματισμοί: Οι τραυματισμοί στις φλέβες μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στις βαλβίδες τους, οδηγώντας σε κιρσούς.
  • Οικογενειακό ιστορικό: Η κληρονομικότητα παίζει σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση κιρσών.

Ο Αγγειοχειρουργός Dr. Γεώργιος Γαλανόπουλος τονίζει ότι η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση των κιρσών είναι σημαντική για την πρόληψη επιπλοκών και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.

Συμπτώματα των Κιρσών στα Πόδια σε Γυναίκες και Άντρες

Οι κιρσοί στα πόδια μπορεί να προκαλέσουν μια σειρά από συμπτώματα, όπως:

• Πόνος: Οι κιρσοί στα πόδια μπορεί να προκαλέσουν πόνο, ιδιαίτερα μετά από παρατεταμένη ορθοστασία ή καθιστική ζωή.
  • Κούραση: Τα πόδια μπορεί να αισθάνονται βαριά και κουρασμένα.
  • Οίδημα: Οι κιρσοί στα πόδια μπορεί να προκαλέσουν οίδημα (πρήξιμο) στα πόδια και τους αστραγάλους.
  • Κνησμός: Οι κιρσοί στα πόδια μπορεί να προκαλέσουν κνησμό στο δέρμα γύρω από τις φλέβες.
  • Αίσθημα καύσου: Μερικοί ασθενείς μπορεί να αισθάνονται αίσθημα καύσου στα πόδια.

Επιπλοκές των Κιρσών στα Πόδια σε Γυναίκες και Άντρες

Αν οι κιρσοί στα πόδια δεν αντιμετωπιστούν, μπορούν να οδηγήσουν σε επιπλοκές, όπως:

• Φλεβίτιδα: Πρόκειται για φλεγμονή των φλεβών, η οποία μπορεί να προκαλέσει πόνο, ερυθρότητα και οίδημα.
  • Θρόμβωση: Οι κιρσοί αυξάνουν τον κίνδυνο σχηματισμού θρόμβων αίματος στις φλέβες, οι οποίοι μπορούν να αποκολληθούν και να μεταφερθούν στους πνεύμονες, προκαλώντας πνευμονική εμβολή.
  • Έλκη: Σε προχωρημένα στάδια, οι κιρσοί μπορεί να προκαλέσουν έλκη (πληγές) στο δέρμα, τα οποία είναι δύσκολο να επουλωθούν.
Κιρσοί στα Πόδια 1

Διάγνωση των Κιρσών στα Πόδια σε Γυναίκες και Άντρες

Η διάγνωση των κιρσών στα πόδια γίνεται συνήθως με κλινική εξέταση από έναν ειδικό αγγειοχειρουργό. Ο γιατρός θα εξετάσει τα πόδια σας, θα ελέγξει για οίδημα, ευαισθησία και άλλα συμπτώματα, και θα αξιολογήσει τη σοβαρότητα των κιρσών. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το υπερηχογράφημα Doppler, μια μη επεμβατική μέθοδος που επιτρέπει την απεικόνιση της ροής του αίματος στις φλέβες, βοηθώντας στην ακριβή διάγνωση και τον εντοπισμό των προβληματικών φλεβών.

Θεραπεία με Laser για τους Κιρσούς στα Πόδια σε Γυναίκες και Άντρες

Η θεραπεία των κιρσών έχει εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, προσφέροντας αποτελεσματικές και ελάχιστα επεμβατικές επιλογές. Μια από τις πιο σύγχρονες και δημοφιλείς μεθόδους είναι η θεραπεία με laser. Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιεί την ενέργεια του laser για να κλείσει τις προβληματικές φλέβες, χωρίς την ανάγκη για χειρουργική τομή. Η διαδικασία είναι σχετικά ανώδυνη και πραγματοποιείται συνήθως σε εξωτερικούς ασθενείς, επιτρέποντας στον ασθενή να επιστρέψει στις καθημερινές του δραστηριότητες άμεσα.

Κιρσοί στα Πόδια 2

Πλεονεκτήματα της θεραπείας με laser:

• Ελάχιστα επεμβατική: Δεν απαιτείται χειρουργική τομή, ελαχιστοποιώντας τον πόνο, τις ουλές και τον χρόνο αποθεραπείας.
  • Αποτελεσματική: Το laser στοχεύει τις προβληματικές φλέβες με ακρίβεια, κλείνοντάς τες αποτελεσματικά και βελτιώνοντας την εμφάνιση των ποδιών.
  • Γρήγορη ανάρρωση: Οι περισσότεροι ασθενείς μπορούν να επιστρέψουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες την ίδια ημέρα.
  • Ασφαλής: Η θεραπεία με laser είναι μια ασφαλής και αποδεδειγμένη μέθοδος για την αντιμετώπιση των κιρσών.

Ο Αγγειοχειρουργός Dr. Γεώργιος Γαλανόπουλος είναι ειδικός στη θεραπεία των κιρσών με laser και μπορεί να σας ενημερώσει για τα οφέλη της μεθόδου και να αξιολογήσει αν είναι η κατάλληλη επιλογή για εσάς. Είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε έναν ειδικό για να συζητήσετε τις διαθέσιμες θεραπευτικές επιλογές και να επιλέξετε την καλύτερη για την περίπτωσή σας.

Είπαν για τον Αγγειοχειρουργό

Theodora Akovitsioti

«Εξαιρετικός ιατρός, χειρουργός και άρτιος στην επικοινωνία και τη ψυχολογική στήριξη. Μου έδωσε εξαρχής την αίσθηση ότι γνωρίζει ακριβώς τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει για το χειρουργείο και τη μετέπειτα φροντίδα και παρακολούθηση της αποθεραπείας του ποδιού μου.

Η επέμβαση αφορούσε στην αποκατάσταση της φλεβικής ανεπάρκειας της επικουρικής σαφηνούς και σχετικού φλεβικού έλκους.

Ο κ. Γαλανόπουλος με απόλυτη επάρκεια την πραγματοποίησε και φρόντισε να υπάρχουν όλες οι απαιτούμενες προϋποθέσεις: προεγχειρητικός έλεγχος, το Λητώ με τις απαιτούμενες υποδομές και το άριστο ανθρώπινο δυναμικό, η μετεγχειρητική παρακολούθηση. Επιπρόσθετα να πω ότι το κόστος ήταν απόλυτα λογικό και αντιμετωπίσιμο.

Όλα έγιναν σωστά και με το πνεύμα της ενσυναίσθησης που απαιτούν οι περιστάσεις. Τον ευχαριστώ πολύ.».

Babis Foskolakis

«Αρίστη αντιμετώπιση, συνέπεια, επαγγελματικότητα, φιλικότητα, άριστο αποτέλεσμα στην επέμβαση που πρόσφατα έκανα στον Αγγειοχειρουργό κ. Γαλανόπουλο. Ευχαριστώ πολύ γιατρέ!».

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΙΑΤΡΕΙΟ
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΛΗΤΩ