Φλεβική Ανεπάρκεια Συμβουλές - Dr. Γεώργιος Γαλανόπουλος | Αγγειοχειρουργός Skip to main content

Η φλεβική ανεπάρκεια είναι μια κατάσταση όπου οι βαλβίδες σε κάποιες φλέβες των κάτω άκρων, όπως η μείζων και η ελάσσων σαφηνής, δεν λειτουργούν σωστά. Αυτές οι βαλβίδες έχουν ως σκοπό να αποτρέπουν την παλινδρόμηση του αίματος, διασφαλίζοντας την ομαλή ροή του προς την καρδιά. Η πάθηση αυτή είναι εξελικτική, εμφανίζοντας συμπτώματα που επιδεινώνουν την κλινική εικόνα του ασθενούς με την πάροδο του χρόνου.

Συμβουλή 1: Διαβάστε πως γίνεται η θεραπεία της φλεβικής ανεπάρκειας με το ενδοαυλικό laser που αποτελεί την καλύτερη επιλογή θεραπείας

Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις στη Φλεβολογία, η πιο αποτελεσματική μέθοδος παγκοσμίως για τη θεραπεία της φλεβικής ανεπάρκειας είναι η ελάχιστα επεμβατική θεραπεία με ενδοαυλικό λέιζερ σε όσο πιο πρώιμο στάδιο γίνεται (ενδοαυλικός θερμικός αποκλεισμός με λέιζερ της προβληματικής φλέβας στα κάτω άκρα). Αυτή η μέθοδος θεωρείται η πιο εύκολη, ασφαλής και ακριβής, προσφέροντας εξαιρετικά αισθητικά και λειτουργικά αποτελέσματα για την οριστική αντιμετώπιση αυτής της πάθησης.

Συμβουλή 2: Μάθετε πώς γίνεται η σωστή διάγνωση της φλεβικής ανεπάρκειας

Η διάγνωση της φλεβικής ανεπάρκειας περιλαμβάνει τα εξής:

• Αρχικά, πραγματοποιείται μια λεπτομερής κλινική εξέταση και λαμβάνεται το ιστορικό του ασθενούς.
  • Στη συνέχεια, γίνεται έλεγχος των φλεβών των κάτω άκρων με υπερηχογράφημα triplex, για να εντοπιστεί πιθανή δυσλειτουργία των φλεβικών βαλβίδων και η παλινδρόμηση του αίματος σε συγκεκριμένες φλέβες.

Συμβουλή 3: Μάθετε αν υπάρχουν καθόλου επιπλοκές από τη θεραπεία της φλεβικής ανεπάρκειας με laser

Όταν ένας έμπειρος και εξειδικευμένος αγγειοχειρουργός πραγματοποιεί την επεμβατική αποκατάσταση της φλεβικής ανεπάρκειας μέσω ενδοαυλικού laserελαχιστοποιείται ο κίνδυνος επιπλοκών και παρενεργειών.

Συμβουλή 4: Διαβάστε ποια είναι τα συνήθη συμπτώματα που έχει η φλεβική ανεπάρκεια

Η φλεβική ανεπάρκεια χρειάζεται αρκετό χρόνο για να εμφανίσει συμπτώματα ή να αντιληφθεί ο ασθενής κάτι περίεργο στα πόδια του:

• Η συνεχής παλινδρόμηση αίματοςστη μείζονα σαφηνή φλέβα αυξάνει την πίεση στο επιφανειακό φλεβικό δίκτυο.
  • Η επαναλαμβανόμενη αυτή διαδικασία οδηγεί σε έντονη φλεβική συμφόρησημε την πάροδο του χρόνου.
  • Αυτή η φλεβική συμφόρηση αυξάνει σημαντικά την ποσότητα αίματοςσε πολλές φλέβες, υπερβαίνοντας τα φυσιολογικά επίπεδα.
  • Η εξέλιξη αυτής της παθολογικής διαδικασίας οδηγεί στην εμφάνισηφλεβικών κιρσών στα κάτω άκρα.

Η κλασική συμπτωματολογία της φλεβικής ανεπάρκειας εμφανίζεται ανάλογα με το στάδιο της πάθησης.

• Ορατοί κιρσοί και ευρυαγγείεςαποτελούν κλινική εικόνα της φλεβικής ανεπάρκειας.
  • Συνήθως, οι ασθενείς αναφέρουν αίσθημα βάρους στα πόδιαμετά από ορθοστασία πολλών ωρών, καθώς και πόνο ή σφίξιμο κυρίως στη γαστροκνημία.
  • Ενοχλητικά συμπτώματα, όπως μούδιασμα και κράμπεςκατά τη διάρκεια του ύπνου, και αίσθημα έντονου καύσου, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, συχνά παρουσιάζονται.
  • Σε πιο προχωρημένα στάδια της πάθησης παρουσιάζονται έντονες δερματικές αλλοιώσεις, όπως έλλειψη τριχοφυΐαςστους άνδρες, ερυθρότηταφλεγμονή και υπέρχρωση (μελάγχρωση) του δέρματος, εξαιτίας της συσσώρευσης του αίματος στις κιρσοειδείς φλέβες.
  • Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να εμφανιστούν πληγές στα πόδια, γνωστές και ως άτονα φλεβικά έλκη.

Συμβουλή 5: Μάθετε τα αίτια της φλεβικής ανεπάρκειας

Τα αίτια της φλεβικής ανεπάρκειας είναι σύνθετα και πολυπαραγοντικά:

• Η παλινδρόμηση του αίματοςεπιφέρει αυξημένη πίεση στις φλέβες, προκαλώντας διάταση και διόγκωση των επιφανειακών φλεβών με την πάροδο του χρόνου.
  • Η γενετική προδιάθεσησε συνδυασμό με τον τρόπο ζωής (καθιστική ζωή, υπερβολική ορθοστασίαεγκυμοσύνηπαχυσαρκίαμειωμένη άσκηση, κλπ.), είναι παράγοντες που ευνοούν την ανάπτυξη φλεβικής υπέρτασης.
  • Αρχικά, αυτή η υπέρταση επηρεάζει τη μακροκυκλοφορία, οδηγώντας στη δημιουργία κιρσών.
  • Στη συνέχεια, επηρεάζει τη μικροκυκλοφορία, προκαλώντας συχνές διαταραχές στα τριχοειδή αγγεία.

Συμβουλή 6: Διαβάστε ποιες είναι οι επιπλοκές της φλεβικής ανεπάρκειας

Η φλεβική ανεπάρκεια αποτελεί μία συχνά επικίνδυνη παθολογική κατάσταση και η υποτίμησή της μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές επιπλοκές, όπως:

• Θρόμβωσηή φλεγμονή του τοιχώματος των επιφανειακών φλεβικών κλάδων, γνωστή και ως επιπολής θρομβοφλεβίτιδα, και συνήθως σχετίζεται με κιρσούς.
  • Η εξέλιξή της επηρεάζει το εν τω βάθει φλεβικό δίκτυο, ενδεχομένως προκαλώντας εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση, η οποία μπορεί να αποτελέσει σοβαρό κίνδυνο αν υπάρξει αποκόλληση του θρόμβου, προκαλώντας πνευμονική εμβολή.
  • Σχηματισμός εστίας νέκρωσηςκάτω από τη μεσότητα της γαστροκνημίας, λόγω φλεβικής στάσης και υπέρτασης, γνωστής ως άτονο φλεβικό έλκος, για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Γεώργιος Γαλανόπουλος MD, PhD, MSc
Αγγειοχειρουργός